(044) 486–71–56 – Пряма телефонна лінія для допомоги жителям Автономної Республіки Крим, Донецької, Луганської областей та з питань діяльності Міністерства юстиції і підпорядкованих органів.         0–800–213–103 – телефонний номер системи безоплатної правової допомоги для людей, які зазнали кримінального або адміністративного переслідування. Дзвінки зі стаціонарних телефонів в межах України безкоштовні.         «Гаряча» телефонна лінія для працівників органів юстиції АР Крим. Звертатися можна за телефоном: (044) 486-71-56.         До уваги неурядових організацій, вищих навчальних закладів та інших установ! Урядовим уповноваженим у справах Європейського суду з прав людини розроблено анкету для осіб, постраждалих внаслідок порушення їх прав, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Російською Федерацією на окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, а також у Донецькій та Луганській областях України, та методичні рекомендації для її заповнення.         До уваги осіб, які бажають звернутися до Європейського суду з прав людини! У зв'язку зі змінами, внесеними до Правила 47 Регламенту Європейського суду з прав людини, з 01 січня 2016 року було оновлено формуляр заяви та пояснювальну нотатку для його заповнення. З вказаними документами Ви можете ознайомитись у рубриці «Захист інтересів держави в Європейському суді» на офіційному сайті Міністерства юстиції України
Розпочав роботу новий сайт Міністерства юстиції України >>
Міністр юстиції України Петренко Павло Дмитрович
Петренко Павло Дмитрович
Міністр юстиції України

Висновок антикорупційної експертизи Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати», прийнятого Верховною Радою України 19 жовтня 2000 року № 2050-III

1. Підстава для проведення антикорупційної експертизи

Висновок підготовлено відповідно до пункту 9 Плану проведення антикорупційної експертизи чинних нормативно-правових актів на 2014 рік, затвердженого наказом Міністерства юстиції від 27 грудня 2013 р. № 1295/7.

2. Перелік нормативно-правових актів, використаних під час експертизи

При проведенні антикорупційної експертизи були використані такі нормативно-правові акти: Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції»; Методологія проведення антикорупційної експертизи, затверджена наказом Міністерства юстиції від 23 червня 2010 р. № 1380/5; Порядок проведення антикорупційної експертизи, затверджений наказом Міністерства юстиції від 05 серпня 2013 р. № 1608/5 (зареєстровано в Міністерстві юстиції 05 серпня 2013 р. за № 1325/23857).

3. Висновок щодо наявності або відсутності у нормативно-правовому акті корупціогенних факторів

Законом України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати» (далі – Закон) визначено, що підприємства, установи і організації всіх форм власності та господарювання здійснюють компенсацію громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати, у тому числі з вини власника або уповноваженого ним органу (особи).

Аналіз статей Закону доводить, що частина друга статті 2 Закону, якою передбачено, що під доходами у цьому Законі слід розуміти грошові доходи громадян, які вони одержують на території України і які не мають разового характеру: пенсії; соціальні виплати; стипендії; заробітна плата (грошове забезпечення) та інші, містить положення, що сприяє або може сприяти вчиненню корупційних правопорушень (корупціогенний фактор).

Так, у вказаному положенні Закону корупціогенним фактором є нечіткість встановленої адміністративної процедури, що здатна створити умови для здійснення корупційних дій або виникнення корупційних відносин про що свідчить зокрема така ознака, як не закріплені адміністративною процедурою вичерпні підстави для прийняття управлінських рішень.

Способом усунення корупціогенного фактора є встановлення вичерпного переліку підстав для прийняття управлінського рішення, а саме визначення чіткого переліку грошових доходів громадяни, за порушення строків виплати яких провадиться компенсація.

4. Рекомендації щодо усунення корупціогенних факторів

У зв’язку з тим, що в частині другій статті 2 Закону міститься положення, що сприяє або може сприяти вчиненню корупційних правопорушень (корупціогенний фактор), у вказаній частині статті 2 Закону необхідно конкретизувати перелік грошових доходів громадян, які слід розуміти під доходами для здійснення підприємствами, установами і організаціями всіх форм власності та господарювання компенсації громадянам втрати частини доходів у випадку порушення встановлених строків їх виплати.

5. Найменування структурного підрозділу Міністерства юстиції, що проводив експертизу

Антикорупційну експертизу Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати» проведено Управлінням соціального, трудового та гуманітарного законодавства Департаменту конституційного, адміністративного та соціального законодавства Міністерства юстиції.

Міністр юстиціїПавло ПЕТРЕНКО





Внутрішні візи
до висновку антикорупційної експертизи Закону України «Про компенсацію громадянам втрати частини доходів у зв'язку з порушенням строків їх виплати»

Головний спеціаліст _____________
(підпис)
Ірина Старченко __________
(дата)
Заступник начальника
Управління – начальник відділу
_____________
(підпис)
Наталія Голєва __________
(дата)
Начальник відділу _____________
(підпис)
Ірина Білик __________
(дата)
Заступник директора
Департаменту – начальник
Управління
_____________
(підпис)
Олена Зарудна __________
(дата)
Директор Департаменту _____________
(підпис)
Аліна Панченко __________
(дата)
Заступник Міністра _____________
(підпис)
Ігор Бондарчук __________
(дата)
Помічник Міністра _____________
(підпис)
______________ __________
(дата)