(044) 486–71–56 – Пряма телефонна лінія для допомоги жителям Автономної Республіки Крим, Донецької, Луганської областей та з питань діяльності Міністерства юстиції і підпорядкованих органів.         0–800–213–103 – телефонний номер системи безоплатної правової допомоги для людей, які зазнали кримінального або адміністративного переслідування. Дзвінки зі стаціонарних телефонів в межах України безкоштовні.         «Гаряча» телефонна лінія для працівників органів юстиції АР Крим. Звертатися можна за телефоном: (044) 486-71-56.         До уваги неурядових організацій, вищих навчальних закладів та інших установ! Урядовим уповноваженим у справах Європейського суду з прав людини розроблено анкету для осіб, постраждалих внаслідок порушення їх прав, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Російською Федерацією на окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, а також у Донецькій та Луганській областях України, та методичні рекомендації для її заповнення.         До уваги осіб, які бажають звернутися до Європейського суду з прав людини! У зв'язку зі змінами, внесеними до Правила 47 Регламенту Європейського суду з прав людини, з 01 січня 2016 року було оновлено формуляр заяви та пояснювальну нотатку для його заповнення. З вказаними документами Ви можете ознайомитись у рубриці «Захист інтересів держави в Європейському суді» на офіційному сайті Міністерства юстиції України
Розпочав роботу новий сайт Міністерства юстиції України >>
Міністр юстиції України Петренко Павло Дмитрович
Петренко Павло Дмитрович
Міністр юстиції України

21.01.2015 Оптимізація Мін’юсту стартувала (Урядовий кур’єр)

(Газета «Урядовий кур’єр» 21 січня 2015 року, № 10, Ірина ПОЛІЩУК)

«Упродовж останніх дев’яти місяців роботи ми зафіксували дуже багато системних проблем діяльності органів юстиції. Перш за все це брак мотивації через низьку заробітну плату. А також бюрократія, надлишкова кількість керівників відносно загальної кількості працівників у всій системі, подвійне підпорядкування. Таким чином система не працює на всю можливу потужність, — це на брифінгу, який відбувся в Кабміні, зазначила перший заступник міністра юстиції Наталія Севостьянова.

Для вирішення цих проблем фахівці Мін’юсту розробили пакет оптимізації, до якого входить і скорочення чисельності підрозділів системи юстиції. Таким чином із приблизно 45 підрозділів залишиться 25. Також на 20% буде скорочено чисельність центрального апарату Мін’юсту. Задля вирішення проблеми з подвійним підпорядкуванням зменшать кількість керівників та укрупнять підрозділи. Це лише один з елементів нової політики.

— Ми також перевіримо ефективність усіх працівників системи юстиції, — наголосила Наталія Севостьянова. — Ще відкриємо конкурсний відбір на вакантні посади по всій Україні. Йдеться не лише про центральний апарат, а й про області та райони. Нову політику формуватимемо наступним чином: створимо три структурні підрозділи — комітет реформ Мін’юсту, кадрову комісію і моніторинговий центр.

Загалом, суть нової кадрової політики така: всі співробітники, які за результатами попередньої оцінки діяльності працювали належним чином і не були причетні до корупції, отримають можливість кар’єрного росту.

— Ми пропонуємо так званий соціальний ліфт для всієї системи, — роз’яснює Наталія Севостьянова. — Щоб цей процес був прозорим та відкритим, ми запропонували співпрацю відомим компаніям з найму персоналу. Для претендентів на нові посади сформулюємо нові критерії, завдяки яким і відбиратимемо тих людей, які найбільше їм відповідатимуть. А тих, хто братиме участь у відборі кадрів, але посад не отримає, внесемо у кадровий резерв. В майбутньому, коли шукатимемо нових працівників, у першу чергу звертатимемось до цього переліку кандидатів. Кадрову комісію очолить один із наших грузинських експертів — Гія Гецадзе.

— З огляду на наш досвід ми готові допомогти системі юстиції проводити реформи та оптимізацію, — наголошує один із грузинських експертів Джембул Ебануідзе. — За допомогою оптимізації потрібно віддати перевагу професіоналам і обов’язково позбавитись надлишку керівного апарата. В Грузії до реформ у міністерствах та відомствах керівників департаментів та відділів було більше, ніж тих людей, які справді працювали. Необхідно позбавлятись і подвійного підпорядкування. Адже це часто заважає проведенню реформ. У результаті оптимізації залишаться люди, які показали себе професіоналами. І варто відкрити якомога більше вакансій, щоб залучити багато кандидатів. У Грузії це прекрасно спрацювало. Дуже добре, що при Мін’юсті створено комітет із реформ. Головною функцією його буде розгляд концепцій реформ, які мають проводити в різних департаментах.

— Одразу хочу сказати, що це не самоціль — звільнити якнайбільшу кількість співробітників, — пояснює експерт із виконання рішень у судах Хатія Шейла. — Головне — вибрати правильні критерії та оцінити кадри за ознаками порядності, професіоналізму. Звісно, варто взяти до уваги й моральну готовність до реформування. Адже всім зрозуміло, що це дуже болючий і тривалий процес. Також варто усвідомлювати, що не можна змінити лише одну систему — реформа має відбутися за всіма напрямами.