(044) 486–71–56 – Пряма телефонна лінія для допомоги жителям Автономної Республіки Крим, Донецької, Луганської областей та з питань діяльності Міністерства юстиції і підпорядкованих органів.         0–800–213–103 – телефонний номер системи безоплатної правової допомоги для людей, які зазнали кримінального або адміністративного переслідування. Дзвінки зі стаціонарних телефонів в межах України безкоштовні.         «Гаряча» телефонна лінія для працівників органів юстиції АР Крим. Звертатися можна за телефоном: (044) 486-71-56.         До уваги неурядових організацій, вищих навчальних закладів та інших установ! Урядовим уповноваженим у справах Європейського суду з прав людини розроблено анкету для осіб, постраждалих внаслідок порушення їх прав, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Російською Федерацією на окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, а також у Донецькій та Луганській областях України, та методичні рекомендації для її заповнення.         До уваги осіб, які бажають звернутися до Європейського суду з прав людини! У зв'язку зі змінами, внесеними до Правила 47 Регламенту Європейського суду з прав людини, з 01 січня 2016 року було оновлено формуляр заяви та пояснювальну нотатку для його заповнення. З вказаними документами Ви можете ознайомитись у рубриці «Захист інтересів держави в Європейському суді» на офіційному сайті Міністерства юстиції України
Розпочав роботу новий сайт Міністерства юстиції України >>
Міністр юстиції України Петренко Павло Дмитрович
Петренко Павло Дмитрович
Міністр юстиції України

План здійснення заходів щодо запобігання корупції в міністерствах,інших центральних органах виконавчої влади

ПЛАН 
здійснення заходів щодо запобігання корупції в міністерствах, 
інших центральних органах виконавчої влади

Міністерство юстиції України

1. Найменування заходу — Перегляд законодавства, зокрема з метою здійснення спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.

Відповідальна особа (міністр/заступник міністра, керівник/заступник керівника іншого центрального органу виконавчої влади)

Перший заступник Міністра Севостьянова Н.І

Головний виконавець у міністерстві або в іншому центральному органі виконавчої влади

директор Департаменту приватного права Міністерства юстиції України Ференс О.М.

 

Опис проблем, які повинні бути розв’язані за результатами здійснення заходу (чітко визначена проблематика, суть корупційних ризиків)

Впровадження концепції передачі повноважень з надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану від територіальних органів Мін’юсту на місцевий рівень є одним із завдань Антикорупційної стратегії.

Метою законодавчих змін є нівелювання корупційних ризиків, а саме:

- спрощення процедури державної реєстрації актів цивільного стану, яка полягатиме у скороченні термінів надання таких послуг, зокрема нареченим надається право самостійно обирати дату державної реєстрації шлюбу, в тому числі в день подання заяви, без зазначення поважної причини, що позбавляє керівника органу влади втручатись у сімейні відносини під час реєстрації шлюбу щодо скорочення встановленого законом терміну;

- запровадження подання заяв в електронній формі обмежить контакт громадянина з чиновником, а також надасть можливість самостійно та прозоро обирати дату та час державної реєстрації шлюбу за допомогою програмного забезпечення, позбавить заявника витрачати час на відвідування відділу;

- зміна та розширення суб'єктів надання послуг забезпечить надходження коштів до місцевого бюджету та контроль за їх витрачанням громадськості, наблизить послугу до людини;

- розмежування адміністративних та додаткових послуг, що будуть надаватись різними суб’єктами, яка полягатиме в передачі повноважень щодо проведенні урочистих церемоній іншим суб’єктам господарювання;

Зазначене дозволить усунути передумови вчинення корупційних правопорушень під час здійснення адміністративних процедур у відповідній сфері діяльності.

Строки здійснення

ІІ квартал 2017 року

Очікуваний результат

Реалізація концептуального підходу, схваленого Урядом, щодо передачі повноважень з надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану органам місцевого самоврядування.

Експертні, громадські кола, стейкхолдери, яких міністерство, інший центральний орган виконавчої влади залучає для планування та здійснення заходів

Народні депутати України, депутат обласної ради, Координаційний центр з надання правової допомоги, Нотаріальна палата України, Громадська рада при Міністерстві юстиції, Центр надання адміністративних послуг

Оцінка необхідних ресурсів для здійснення заходу 

Реалізація проекту акта не потребуватиме додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

Джерело фінансування (у разі потреби)

В межах коштів державного бюджету

 

 

Етапи здійснення заходу та комунікаційна підтримка

 

Етап № 1 (опис):

Створення робочої групи щодо децентралізації у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.

Строк:

ІІІ квартал 2016 року

Індикатори здійснення заходу:

Напрацювання рекомендацій щодо шляхів децентралізації та на їх основі розроблено пропозиції щодо внесення змін до законодавства.

Комунікаційна підтримка:

Проведення засідань робочої групи при Міністерстві юстиції України щодо децентралізації в сфері державної реєстрації актів цивільного стану

 

Етап № 2 (опис):

Розроблення проекту Закону, яким буде розширено коло суб’єктів надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та визначено засади їх діяльності.

Строк:

ІV квартал 2016 року – І квартал 2017 року

Індикатори здійснення заходу:

Внесення проекту Закону на розгляд Кабінету Міністрів

Комунікаційна підтримка:

Не планується

 

Етап № 3 (опис):

Внесення змін до законодавства у сфері державної реєстрації актів цивільного стану.

Строк:

ІІ квартал 2017 року

Індикатори здійснення заходу:

Передача адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану органам місцевого самоврядування

Комунікаційна підтримка:

Висвітлення інформації на офіційному-веб сайті Міністерства юстиції України.

 

2. Посилення відповідальності за корупційні правопорушення у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та державної реєстрації бізнесу. Забезпечення супроводження проекту Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо запровадження європейських стандартів захисту прав власності та економічних інтересів громадян та інвесторів” (реєстраційний номер 5067)

Відповідальна особа (міністр/заступник міністра, керівник/заступник керівника іншого центрального органу виконавчої влади)

Міністр юстиції України

Петренко П.Д.

Головний виконавець у міністерстві або в іншому центральному органі виконавчої влади

Директор Департаменту приватного права Міністерства юстиції України Ференс О.М.

 

Опис проблем, які повинні бути розв’язані за результатами здійснення заходу (чітко визначена проблематика, суть корупційних ризиків)

Незаконне заволодіння правами на власність юридичних та фізичних осіб стало одним із негативних факторів впливу на інвестиційний клімат в Україні, на впевненість громадян України в майбутньому. Проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запровадження європейських стандартів захисту прав власності та економічних інтересів громадян та інвесторів» (далі – проект Закону) розроблено з метою захисту прав власності під час реєстраційних дій, посилення адміністративної та кримінальної відповідальності суб’єктів реєстраційних дій, учасників незаконної змови.

Строки здійснення

 

Очікуваний результат

Забезпечення захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів, а також зменшення ризиків незаконного заволодіння майном.

Запобігання порушень у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу, шляхом здійснення Міністерством юстиції України постійного моніторингу реєстраційних дій в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Зменшення кількості порушень у вказаній сфері шляхом чіткого визначення у законодавстві відповідальності суб’єктів за порушення

Експертні, громадські кола, стейкхолдери, яких міністерство, інший центральний орган виконавчої влади залучає для планування та здійснення заходів

 

Оцінка необхідних ресурсів для здійснення заходу 

 

Джерело фінансування (у разі потреби)

Реалізація положень цього Закону  не потребує додаткових видатків із Державного бюджету України

Етапи здійснення заходу та комунікаційна підтримка* 

Етап здійснення заходу (опис)

06 жовтня 2016 року Верховною Радою України прийнято відповідний Закон, який 28 жовтня 2016 року повернуто з підписом Президента України.

02 листопада 2016 року Закон набрав чинності.

Задля реалізації положень Закону на сьогодні Міністерством юстиції ведеться робота щодо внесення змін у нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України задля приведення їх у відповідність до положень Закону.

Строк

 

Індикатори здійснення заходу

 

Комунікаційна кампанія (як міністерство, інший центральний орган виконавчої влади інформуватиме громадян) 

 

*Повинні бути заповнені всі графи за кожним етапом здійснення заходу.

 

3. Найменування заходу - кадрове оновлення працівників пенітенціарної системи на конкурсних засадах.

Відповідальна особа (міністр/заступник міністра, керівник/заступник керівника іншого центрального органу виконавчої влади)

Заступник Міністра – керівник апарату

Онищенко Г.В.,

 

Заступник Міністра юстиції Чернишов Д.В.

Головний виконавець у міністерстві або в іншому центральному органі виконавчої влади

директор Департаменту персоналу Сова Н.П. (відповідальна за кадрові питання)

 

директор Департаменту стратегічного розвитку органів юстиції Козловська Н.А.

(відповідальна за розробку законопроекту)

 

Опис проблем, які повинні бути розв’язані за результатами здійснення заходу (чітко визначена проблематика, суть корупційних ризиків)

Починаючи з радянських часів, пенітенціарна система в Україні не змінювалась. Її принципи, направлені на ізоляцію порушника від суспільства, використання за безцінь праці засуджених, формування кримінальної субкультури та кримінальної ієрархії у місцях позбавлення волі, продовжують розвиватись до цього часу.

На фоні такої безглуздої пенітенціарної політики орган управління – Державна пенітенціарної служби України – довів свою неспроможність змінювати пенітенціарну систему.

Однією із причин цього є її корумпований управлінський персонал, який виконує законні вимоги засуджених лише за «подяку» та здатність підкорятися системі.

Строки здійснення

Грудень 2016 року - І квартал 2017 року

Очікуваний результат

1. За результатами прозорих конкурсів із залученням спостерігачів від європейських інституцій та проведення спеціальної перевірки передбаченої Законом України «Про запобігання корупції» в апараті Міністерства юстиції України запрацює новий управлінський персонал з питань виконання кримінальних покарань та пробації.

2. За результатами проведених конкурсів та результатів спеціальної перевірки передбаченої Законом України «Про запобігання корупції» буде призначено керівний склад міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань та пробації.

Експертні, громадські кола, стейкхолдери, яких міністерство, інший центральний орган виконавчої влади залучає для планування та здійснення заходів

Інститути громадянського суспільства,

експерти Реанімаційного пакету реформ

Оцінка необхідних ресурсів для здійснення заходу 

Реалізація заходу не потребуватиме додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

Джерело фінансування (у разі потреби)

В межах коштів державного бюджету

 

Етапи здійснення заходу та комунікаційна підтримка

 

Етап № 1 (опис):

Кадрове оновлення персоналу з питань виконання кримінальних покарань та пробації в апараті Міністерства юстиції України

Строк:

Грудень 2016 року - І квартал 2017 року

Індикатори здійснення заходу:

Проведено конкурси та призначено нових працівників сфери з питань виконання покарань та пробації у апараті Міністерства юстиції України

Комунікаційна підтримка:

Не планується

 

Етапи здійснення заходу та комунікаційна підтримка

 

Етап № 2 (опис):

Укомплектування керівного складу міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань та пробації.

Строк:

Грудень 2016 року - І квартал 2017 року

Індикатори здійснення заходу:

Призначення керівного складу міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань та пробації, за результатами проведених конкурсів та спеціальної перевірки передбаченої Законом України «Про запобігання корупції»

Комунікаційна підтримка:

Не планується

 

 

31. Найменування заходу - кадрове оновлення працівників пенітенціарної системи на конкурсних засадах.

Відповідальна особа (міністр/заступник міністра, керівник/заступник керівника іншого центрального органу виконавчої влади)

Заступник Міністра юстиції Чернишов Д.В.

Головний виконавець у міністерстві або в іншому центральному органі виконавчої влади

директор Департаменту стратегічного розвитку органів юстиції Міністерства юстиції України Козловська Н.А.

 

Опис проблем, які повинні бути розв’язані за результатами здійснення заходу (чітко визначена проблематика, суть корупційних ризиків)

Починаючи з радянських часів, пенітенціарна система в Україні не змінювалась. Її принципи, направлені на ізоляцію порушника від суспільства, використання за безцінь праці засуджених, формування кримінальної субкультури та кримінальної ієрархії у місцях позбавлення волі, продовжують розвиватись до цього часу.

Відповідно до Концепції реформування кримінальної юстиції України, затвердженої Указом Президента України від
08 квітня 2008 року № 311/2008, функціонування системи виконання кримінальних покарань має здійснюватися демілітаризованою державною кримінально-виконавчою службою у сфері відання Міністерства юстиції України.

У зв’язку з цим Мін’юстом розроблено проект Закону України «Про пенітенціарну систему», яким пропонується визначити центральний орган виконавчої влади, що забезпечуватиме формування та реалізовуватиме державну політику у сфері виконання кримінальних покарань та пробації (Мін’юст) у пенітенціарній системі, що дасть змогу оптимізувати структуру кримінально-виконавчої системи, спростити управління сукупністю її підрозділів, зробити її більш гнучкою, оперативною, дієвою, впровадити нові підходи до заохочення її персоналу, запровадити ефективне управління підприємствами установ виконання покарань, а також забезпечити реалізацію заходів, спрямованих на покращення умов відбування покарань та тримання під вартою засуджених та осіб, узятих під варту

Строки здійснення

І квартал 2017 року

Очікуваний результат

Реалізація проекту Закону дозволить оптимізувати систему центральних органів виконавчої влади

Експертні, громадські кола, стейкхолдери, яких міністерство, інший центральний орган виконавчої влади залучає для планування та здійснення заходів

Народні депутати України, експерти Реанімаційного пакету реформ.

Оцінка необхідних ресурсів для здійснення заходу 

Реалізація проекту Закону не потребуватиме додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України.

Джерело фінансування (у разі потреби)

В межах коштів державного бюджету

 

Етапи здійснення заходу та комунікаційна підтримка

 

Етап № 1 (опис):

Опрацювання законопроекту в рамках роботи робочої групи по реформуванню ДПтС України при Комітеті Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності

Строк:

ІV квартал 2016 року

Індикатори здійснення заходу:

Напрацювання пропозицій та рекомендацій до законопроекту та на їх основі затвердження остаточної версії законопроекту

Комунікаційна підтримка:

Проведення засідань робочої групи по реформуванню ДПтС України при Комітеті Верховної Ради України з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності

 

Етап № 2 (опис):

Погодження законопроекту із заінтересованими органами

Строк:

І квартал 2017 року

Індикатори здійснення заходу:

Внесення проекту Закону на розгляд Кабінету Міністрів

Комунікаційна підтримка:

Не планується

 

4. Супроводження у Верховній Раді Україні законопроекту стосовно удосконалення положень законодавства щодо звернення в дохід держави необґрунтованих активів, які виявлені під час кримінального провадження у справах про корупційні злочини стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування

Відповідальна особа (міністр/заступник міністра, керівник/заступник керівника іншого центрального органу виконавчої влади)

Заступник Міністра юстиції України

Янчук А.В.

Головний виконавець у міністерстві або в іншому центральному органі виконавчої влади

Директор Департаменту з питань правосуддя та національної безпеки Міністерства юстиції України Олійник О.М.

 

Опис проблем, які повинні бути розв’язані за результатами здійснення заходу (чітко визначена проблематика, суть корупційних ризиків)

Впровадження у законодавство України інституту стягнення в дохід держави необґрунтованих активів до закінчення кримінального провадження, під час якого й були виявлені такі активи, правомірність яких не доведена, в той час як підозрюваний у кримінальному провадженні корупційних злочинів фактично може ними користуватись та розпоряджатись. Вказаний інститут у світовій практиці правозастосування має усталену назву «Non-Conviction Based Asset Forfeiture» або «цивільна конфіскація». Створення цього правового інструменту дозволить правоохоронним органам повертати необґрунтовані активи, що походять від корупційних злочинів, у випадках, коли наявні правові механізми не працюють.

Строки здійснення

Відповідно до графіку засідань комітетів та пленарних засідань Верховної Ради України

Супроводження у Верховній Раді України законопроекту допоки не мине потреба

Очікуваний результат

Прийняття проекту Закону забезпечить можливість звернення в дохід держави необґрунтованих активів, одержаних від корупційних злочинів, в рамках цивільного судочинства.

Експертні, громадські кола, стейкхолдери, яких міністерство, інший центральний орган виконавчої влади залучає для планування та здійснення заходів

Не планується залучення

Оцінка необхідних ресурсів для здійснення заходу 

Реалізація положень проекту Закону  не потребує додаткових видатків із Державного бюджету України

Джерело фінансування (у разі потреби)

В межах коштів державного бюджету

 

Етапи здійснення заходу та комунікаційна підтримка* 

Етап здійснення заходу (опис)

Супроводження у Верховній Раді України законопроекту під час його розгляду та опрацювання на засіданнях комітетів та пленарних засіданнях у визначені графіком засідань строки

Строк

Відповідно до графіку засідань комітетів та пленарних засідань Верховної Ради України

Індикатори здійснення заходу

Прийняття Закону

Комунікаційна кампанія (як міністерство, інший центральний орган виконавчої влади інформуватиме громадян) 

Не планується

 

*Повинні бути заповнені всі графи за кожним етапом здійснення заходу.