(044) 486–71–56 – Пряма телефонна лінія для допомоги жителям Автономної Республіки Крим, Донецької, Луганської областей та з питань діяльності Міністерства юстиції і підпорядкованих органів.         0–800–213–103 – телефонний номер системи безоплатної правової допомоги для людей, які зазнали кримінального або адміністративного переслідування. Дзвінки зі стаціонарних телефонів в межах України безкоштовні.         «Гаряча» телефонна лінія для працівників органів юстиції АР Крим. Звертатися можна за телефоном: (044) 486-71-56.         До уваги неурядових організацій, вищих навчальних закладів та інших установ! Урядовим уповноваженим у справах Європейського суду з прав людини розроблено анкету для осіб, постраждалих внаслідок порушення їх прав, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Російською Федерацією на окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, а також у Донецькій та Луганській областях України, та методичні рекомендації для її заповнення.         До уваги осіб, які бажають звернутися до Європейського суду з прав людини! У зв'язку зі змінами, внесеними до Правила 47 Регламенту Європейського суду з прав людини, з 01 січня 2016 року було оновлено формуляр заяви та пояснювальну нотатку для його заповнення. З вказаними документами Ви можете ознайомитись у рубриці «Захист інтересів держави в Європейському суді» на офіційному сайті Міністерства юстиції України
Розпочав роботу новий сайт Міністерства юстиції України >>
Міністр юстиції України Петренко Павло Дмитрович
Петренко Павло Дмитрович
Міністр юстиції України

Павло Петренко презентував законодавчі зміни, які забезпечать зміну керівництва та нормалізацію роботи НАЗК, - Мін’юст

07.04.2017

Міністр юстиції Павло Петренко презентував розроблений спільно з представниками громадськості, експертного середовища та міжнародними партнерами законопроект, прийняття якого дасть можливість змінити керівництво Національного агентства з питань запобігання корупції та підвищить ефективність роботи головного превентивного антикорупційного органу країни.

«Разом з громадянським суспільством, експертним середовищем і нашими іноземними партнерами Мін'юст напрацював модель, яка усуне недоліки й прогалини у законодавстві, які ставлять під загрозу повноцінне функціонування системи електронного декларування. Принципова позиція Уряду – система електронного декларування в країні має працювати. Усі без виключення державні службовці на всіх рівнях мають подавати декларацію й нести відповідальність за внесену туди недостовірну інформацію і порушення антикорупційного законодавства», - заявив очільник Мін’юсту.

Він наголосив, що до діючого нині законодавства не буде внесено жодних змін, які стосуються сенситивних частин закону: електронного декларування, кола осіб, які подають декларації, тощо. Агентство зберігає всі гарантії незалежності й повноцінного функціонування, які визначені чинним законодавством.

«Ми маємо вирішити інституційну проблему щодо керівництва НАЗК та відповідальності керівників агентства за свою діяльність. Нарешті забезпечити нормальну роботу даного органу, який має достатнє фінансування і великі зобов’язання перед українським суспільством щодо боротьби з корупцією», - сказав Міністр юстиції.

За його словами, законопроектом запропоновано ввести персональну відповідальність керівника НАЗК за роботу всього органу.

«Голова агентства матиме повноваження, необхідні для оперативної роботи НАЗК: формування кадрової політики, прийняття рішень щодо державних закупівель, забезпечення безперебійної роботи системи електронного декларування, запровадження і запуск автоматизованої системи перевірок, розподіл повноважень між державними уповноваженими. Водночас голова НАЗК нестиме відповідальність за свою неефективну роботу», - зауважив очільник Мін’юсту.

Документ передбачає введення політичної відповідальності Уряду за призначення керівного складу НАЗК – голови агентства і державних уповноважених. При цьому буде збережено публічний і прозорий конкурс. Конкурсна комісія рекомендуватиме Уряду кандидатів на посади в агентстві, які набрали більше 5 з 8 голосів її складу.

«Ми прописали в законопроекті пропозицію, за якою конкурс має бути проведений протягом 2 місяців після набуття чинності закону», - додав Міністр юстиції.

Він також поінформував присутніх, що розробленими змінами передбачене введення інституту незалежного зовнішнього аудиту діяльності даного антикорупційного органу.

«Три аудитори, які не є державними службовцями і мають міжнародний досвід антикорупційної роботи, проводитимуть щорічний аудит. У разі негативних висновків аудиту Уряд матиме право прийняти рішення про притягнення до відповідальності голови агентства», - зазначив він.

Разом з тим представлений законопроект передбачає, що особи, які до 1 квітня 2017 року не змогли подати звіт, звільняються від відповідальності за несвоєчасну подачу декларацію за умови її подання до 1 травня цього року.

Окрім того, на рівні законодавства Уряд зобов’язується забезпечити безперебійну роботу системи електронного декларування на період проведення конкурсу.

Також буде введено обмеження щодо нарахування керівництвом НАЗК самим собі премій на рівні 50% від посадового окладу.

Міністр юстиції публічно звернувся до депутатів Парламенту із закликом якнайшвидше ухвалити цей законопроект.

«Вже у понеділок даний законопроект потрапить до Парламенту. Закликаю парламентарії не зволікати і невідкладно проголосувати за нього», - заявив Павло Петренко.

Виконавчий директор ТІ Ukraine Ярослав Юрчишин у свою чергу зазначив, що оперативне вирішення питання з перезавантаженням керівництва НАЗК дасть можливість вирішити як тактичне питання актуальної роботи органу, так і стратегічну проблему зміни підходу до функціонування агентства.

На його переконання, не є прийнятним, щоб чиновники не могли заповнити декларацію, днями і ночами намагаючись зайти до реєстру.

«Можна по різному ставитися до наших чиновників, але це такі самі громадяни України. Якщо ми зобов’язали їх законом виконувати певні функції, держава має максимально сприяти реалізації цих функцій», - сказав він.

Ярослав Юрчишин подякував Кабінету Міністрів за ініціативу у вирішення цього питання.

«Сподіваємося, що парламентарії переберуть цю естафету та приймуть зважене й оперативне рішення. Ми не можемо допустити наприкінці квітня повторення ситуації з недоспаними ночами, критикою та дискредитацією системи електронного декларування», - заявив виконавчий директор ТІ Ukraine.

За словами експерта ЕЙДОС Гюнель Бабакішієвої, практика показала, що колективна колегіальність органу вилилася в колективну безвідповідальність.

«Тому ми приходимо до рішення, за яким в агентства має бути голова і 4 державних уповноважених. Уже триває робота зі створення запобіжників щодо відбору наступного складу НАЗК, щоб мінімізувати ризик, що до органу знову потраплять некомпетентні й нестабільні люди. Для цього конкурсна комісія планує розглянути на наступному засіданні додаткові критерії обрання нових членів НАЗК. Це може бути додаткове тестування знань та психологічний аналіз», - зауважила вона.

За словами менеджера Антикорупційної групи Реанімаційного пакету реформ Олександра Лємєнова, громадськість вдячна, що при розробці змін представники влади не пішли в обхід громадянського суспільства, частково врахувавши запропоновані зміни до законопроекту.

«На жаль, у нас немає часу вичікувати і виписувати абсолютно ідеальний законопроект, адже на це можуть піти місяці, яких у нас фактично немає», - сказав він.

Презентація законопроекту, яким буде перезавантажено НАЗК

ІНШІ НОВИНИ МІНІСТЕРСТВА


07.04.2017

06.04.2017

05.04.2017