(044) 486–71–56 – Пряма телефонна лінія для допомоги жителям Автономної Республіки Крим, Донецької, Луганської областей та з питань діяльності Міністерства юстиції і підпорядкованих органів.         0–800–213–103 – телефонний номер системи безоплатної правової допомоги для людей, які зазнали кримінального або адміністративного переслідування. Дзвінки зі стаціонарних телефонів в межах України безкоштовні.         «Гаряча» телефонна лінія для працівників органів юстиції АР Крим. Звертатися можна за телефоном: (044) 486-71-56.         До уваги неурядових організацій, вищих навчальних закладів та інших установ! Урядовим уповноваженим у справах Європейського суду з прав людини розроблено анкету для осіб, постраждалих внаслідок порушення їх прав, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, Російською Федерацією на окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, а також у Донецькій та Луганській областях України, та методичні рекомендації для її заповнення.         До уваги осіб, які бажають звернутися до Європейського суду з прав людини! У зв'язку зі змінами, внесеними до Правила 47 Регламенту Європейського суду з прав людини, з 01 січня 2016 року було оновлено формуляр заяви та пояснювальну нотатку для його заповнення. З вказаними документами Ви можете ознайомитись у рубриці «Захист інтересів держави в Європейському суді» на офіційному сайті Міністерства юстиції України
Розпочав роботу новий сайт Міністерства юстиції України >>
Міністр юстиції України Петренко Павло Дмитрович
Петренко Павло Дмитрович
Міністр юстиції України

Міністерство юстиції не підтримує прийняття законодавчих змін, які стосуються внесення відомостей до реєстру досудових розслідувань та підстав закриття кримінального провадження

16.05.2017

Міністерство юстиції ще під час підготовки до першого читання проекту Закону «Про внесення змін до кримінального процесуального кодексу України щодо внесення відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань та підстав закриття кримінального провадження» (реєстр. № 6220 від 22 березня 2017 року) висловило позицію щодо неприйнятності даного документа, оскільки він суперечить чинному законодавству.

Не зважаючи на позицію Мін’юсту, депутати проголосували законопроект №6220 за основу й направили його на підготовку до другого читання.

Міністерство юстиції не змінило свою позицію. Ми не підтримуємо вищезгаданий законопроект і застерігаємо народних депутатів від голосування за нього у тому вигляді, в якому він існує нині. Прийняття вищезазначеного документа в цілому може стати причиною серйозних юридичних колізій.

Зокрема, документом пропонується доповнити частину першу статті 214 Кримінального процесуального кодексу України абзацом другим, у якому визначити, що не підлягають внесенню до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомості про обставини, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, стосовно яких прийнято рішення про закриття кримінального провадження або існує вирок суду за тим самим обвинуваченням, який набрав законної сили.

Слід зауважити, що частиною першою статті 214 КПК передбачено, що слідчий, прокурор невідкладно, але не пізніше 24 годин після подання заяви, повідомлення про вчинене кримінальне правопорушення або після самостійного виявлення ним з будь-якого джерела обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, зобов’язаний внести відповідні відомості до реєстру та розпочати розслідування. У зв’язку з цим слідчий, прокурор не має можливості здійснити перевірку щодо наявності у реєстрі кримінальних проваджень, зареєстрованих відповідно до звернень про аналогічні обставини.

При цьому відповідно до частини першої статті 217 КПК у разі необхідності в одному провадженні можуть бути об’єднані матеріали  досудових розслідувань, за якими не встановлено підозрюваних, проте є достатні підстави вважати, що кримінальні правопорушення щодо яких  здійснюються ці розслідування, вчинені однією особою (особами). У зв’язку з цим у разі внесення відомостей про обставини, які можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, за яким вже  прийнято рішення, вони будуть об’єднані в одне кримінальне провадження.

Зважаючи на викладене, внесення пропонованих проектом Закону змін до статті 214 КПК є неприйнятним.

Також проектом Закону пропонується частину першу статті 284 КПК доповнити новим пунктом, відповідно до якого передбачити можливість закриття кримінального провадження в разі, якщо існує нескасована постанова слідчого, прокурора про закриття кримінального провадження з підстав, передбачених пунктами 1, 2, 4, 9 цієї частини.

Пропоновані проектом Закону зміни є недоцільними, оскільки у разі  внесення відомостей до реєстру щодо обставин, стосовно яких раніше було прийняте рішення про закриття кримінального провадження, їх буде об’єднано в одне кримінальне провадження на підставі статті 217 КПК.

ІНШІ НОВИНИ МІНІСТЕРСТВА


16.05.2017

15.05.2017

13.05.2017

12.05.2017